Klucz dynamometryczny 1/2" 28-210Nm z nasadkami FR2110
Szybkie płatności przelewy24, przelew bankowy
Sprzedawane produkty mamy na magazynie
Masz 14 dni na zwrot produktu
Szybkie płatności przelewy24, przelew bankowy
Sprzedawane produkty mamy na magazynie
Masz 14 dni na zwrot produktu
Klucze dynamometryczne wykorzystywane są w pracach, w których najważniejsza jest precyzja i staranne dokręcanie śrub czy nakrętek z określoną siłą. Ich rolą jest zapobieganie uszkodzeniom śrub, poprzez ich przekręcenie – dzięki kluczom cały proces odbywa się z nienaganną precyzją i zgodnie z wytycznymi producenta danego elementu. Nowoczesne klucze dynamometryczne sygnalizują osiągnięcie momentu maksymalnego dokręcenia poprzez wyraźnie słyszalne kliknięcie. Jest to znak, że należy zaprzestać dalszego dokręcania, gdyż śruba została zamocowana solidnie.
Jest on polecany szczególnie tam, gdzie śruby łączą ze sobą części aluminiowe lub aluminiowe i stalowe, a przy których niezbędna jest wysoka precyzja (np. głowica silnika).
Długość: 470 mm
Opakowanie: Walizka
Rozmiar: 1/2"
Wartość momentu: 28 - 210 Nm
W zestawie nasadki : 17,19,21 mm oraz przedłużka 125mm
ZASTOSOWANIE KLUCZA DYNAMOMETRYCZNEGO
Klucz dynamometryczny do samochodu
Klucze dynamometryczne pomagają dokręcić śruby szczególnie w istotnych podzespołach. Przykładem może być blok silnika. Część ta wymaga specjalnej techniki dokręcania (za pomocą kilku serii z określonym momentem). Jeżeli proces dokręcania zostanie przeprowadzony nieprawidłowo, istnieje ryzyko uszkodzenia uszczelki lub samej głowicy, a nawet całego bloku silnika.
Klucz dynamometryczny do kół
Klucz dynamometryczny używany jest również do dokręcania śrub kół. Zbyt mocne dokręcanie śrub sprawi, że przy wymianie opony w terenie, będziemy musieli stawać na kluczu, ponieważ śruby się zapieką. Warto pamiętać, że klucz dynamometryczny do świec i drobnych elementów nie powinien naruszyć delikatnych śrub. Dlatego powinien posiadać moment od 0 do 20 Nm.
Klucz dynamometryczny do motocykla
Dobór klucza dynamometrycznego do motocykla jest analogiczny, jak klucza do samochodu. Do kół przyda się klucz z zakresem 40 - 200 Nm lub 80 - 120 Nm. Silnik będzie potrzebował momentu w granicach 30 Nm, natomiast elementy drobniejsze około 20 Nm.
Klucz dynamometryczny do roweru
W przypadku roweru nie są wymagane specjalne klucze. Śruby w rowerze należy dokręcać niewielką siłą, by nie uległy uszkodzeniu. Wskazane jest użycie klucza, który umożliwi prace w zakresie od 0 do 25 Nm.
Fakt ten jest podyktowany coraz powszechniejszym użyciem włókna węglowego. Materiał ten jest mocniejszy, lecz bardziej kruchy i wymaga użycia mniejszej siły.